Tekstgrootte
Om de ontwikkeling van uw kind te kunnen volgen gebruiken wij een modern leerlingvolgsysteem. Hiermee kunnen we de vorderingen volgen en vergelijken met medeleerlingen. Op basis van de resultaten bekijken wij of wij moeten bijsturen. Is er extra stof of meer uitdaging nodig, of juist uitgebreidere instructie en meer oefening? Bijzondere hulp of aangepaste lessen en oefenmateriaal zorgen er dan voor dat de prestaties verbeteren. Ook de sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerling wordt actief gevolgd en met ouders besproken.
Leerlingen met een speciale hulpvraag
In het kader van Passend onderwijs kunnen leerlingen met een speciale hulpvraag extra begeleiding krijgen. In ons onderwijsondersteuningsprofiel geven wij aan welke extra ondersteuning wij deze leerlingen kunnen bieden. Wanneer een leerling met een speciale hulpvraag wordt aangemeld, zullen wij een aantal onderwijskundige vragen betreffende het kind doornemen met het ondersteuningsteam. Daarbij gaan wij na of de school in staat is dit kind goed onderwijs te bieden. Wanneer we het kind toelaten gaan we er immers van uit dat het de gehele basisschoolperiode op onze school welkom zal zijn. Het bestuur (Tabijn) zal dit besluit dan tot slot nog moeten goedkeuren. De school heeft een inspanningsverplichting om elke leerling passend onderwijs te bieden.