Tekstgrootte
In elke groep werken we met drie basisniveaus. Voor kinderen die extra hulp of zorg nodig hebben, zijn er aangepaste programma's. Leerlingen die in alle vakken beter presteren en extra uitdaging nodig hebben, werken met extra verrijkend materiaal. Zij krijgen de basislesstof compact aangeboden en kunnen de stof sneller doorlopen. Daardoor is er ruimte om te werken met extra uitdagend en verrijkend materiaal. De leerling kan daarmee zelfstandig aan opdrachten werken en heeft regelmatig overleg met de leerkracht over de voortgang.
Talententijd
Naast de kernvakken en basisvaardigheden is er veel ruimte voor talentvolle ontwikkeling. Talent kun je vergelijken met een duurzame energiebron. Als je doet waar je goed in bent, laadt je batterij op. Ieder kind heeft talenten en heeft recht om deze te ontwikkelen. Op De Duif zijn we bezig met het ontwikkelen van onze talenten in een snel veranderende wereld. Binnen Talententijd staat het ontwikkelen en versterken van verschillende talenten centraal. Wij zijn afgelopen schooljaar met het denklab gestart. Tijdens dit denklab werken kinderen groepsdoorbroken aan verschillende projecten. Het doel hierbij is om deze leerlingen cognitief uit te dagen. Uitdagen kan op verschillende vlakken. U kunt hierbij o.a. denken aan; hoge denkprocessen in je hersenen stimuleren, oefenen met vaardigheden, zoals planning en flexibel schakelen tussen taken, leren leren, ontmoetingen, samenwerken, presenteren aan elkaar en ouders. Binnen de Talententijd bieden we ook ruimte aan ontwikkeling van verschillende talenten: creatieve, technische, sport en spel e.a